E-health
E-health gaat over zorg op afstand waarbij gebruik gemaakt wordt van digitale communicatie. Doel is de gezondheid van de patiënt te verbeteren en te ondersteunen én de patiënt zelf meer controle over zijn of haar eigen zorgproces te geven. De E in E-health staat voor electronisch. Daarmee wordt alle digitale communicatie bedoeld bijvoorbeeld via computer, mobiel of app.
UGC Heyendael loopt voorop bij het beschikbaar stellen van nieuwe manieren om met patiënten te communiceren. We vinden dit een belangrijke aanvulling op de vertrouwde manieren van patiëntencontact.
Momenteel hebben we het volgende E-aanbod:
- E-herhaalrecept: via de website 24/7 recepten bestellen
- E-consult via de digitale assistente Chatty: vragen stellen, foto’s mailen, mededelingen doorgeven via mail
- E-begeleiding door praktijkondersteuner: met online begeleiding stoppen met roken of alcohol, begeleidingsprogramma’s bij stress, depressie, slaap- of eetproblemen
- Mijn Huisarts app: via deze app kunnen patiënten hun eigen dossier inzien, kunnen ze afspraken zelf inplannen, eigen meetgegevens (bv bloeddruk, bloedsuiker, gewicht) doorgeven en herhaalrecepten aanvragen
- E-consultatie door de huisarts van specialisten via de beveiligde app Siilo of Patiëntoverleg
- Teleconsultatie (cardiologie, dermatologie of nefrologie) via zorgdomein
- Kwetsbare ouderen kunnen hun hulpverleners toegang geven tot de digitale overlegtafel VIP-Live samenwerken.
Hulpverleners zijn zo sneller op de hoogte van elkaars interventies en adviezen.
Het uitwisselen van patiëntgegevens via de digitale assistente Chatty, de Mijnhuisarts-app, de consultatie van specialisten door de huisarts, het portaal VIP-Live verloopt volgens de normen van beveiliging van medische gegevensuitwisseling.
Wilt u graag gebruik maken van e-health maar loopt u hierbij tegen problemen aan, aarzel dan niet om hulp te vragen aan een van de praktijkmedewerkers.
Wij helpen u graag.